Få opstartshjælp
Til TikTok
Skal vores virksomhed på TikTok?
Det er et spørgsmål som mange stiller i øjeblikket, mens mediet hastigt ændre på hvordan sociale medier ser ud.
Shortform videoer med mindre polering og en mere ned-på-jorden tone er ikke længere niche. Det er her for at blive. Marketingsfolk med erfaringer fra ‘gamle’ og ‘traditionelle’ medier tvinges til at glemme alt de ved, i et forsøg på at benytte verdens hurtigst voksende sociale platform.
Giver det mening for alle at være på TikTok?
Ikke endnu, men ikke at overveje det vil være en stor fejl. Selvom ens kunder ikke ligger i 16 til 25-års segmentet, vil der ikke gå mange år før selvsamme gruppe bliver relevant. Derudover vil kendskabet til TikTok ruste virksomhedens udtryk til fremtiden. Hvis blot man ved hvordan.
Bliv klar til TikTok
For at komme godt i gang med TikTok, er der mange overvejelser og beslutninger som skal tages.
Det er muligt at outsource hele processen til et marketing bureau., hvor flere nu er begyndt at specialisere sig i mediet. Oftest er det en dyr fornøjelse, som kræver længere varig tilknytning.
En anden mulighed er at prøve sig frem, hvilket også kan være dyrt og måske endda tidsspild. TikTok er på den ene side yderst tilgivende overfor ‘fejltagelser’ og nybegynder problemer. Samtidig er tonen overfor virksomheder, der ikke følger mediets form, brutal.
Et eksempel er Lægemiddelstyrelsens første forsøg, som var så tå-krummende at det ikke var til at holde ud. Hen ad vejen fandt de en bedre, og mere TikTok-agtig, løsning men det kunne være undgået.
Hvad end I som virksomhed allerede har taget beslutningen, eller I først er gået i gang med overvejelserne, kan opstartshjælp spare timer og penge.
En dag, en uge eller en måned? Dit valg!
Kom i gang allerede nu. Kontakt mig for en uforpligtende samtale, og lad os se hvordan jeres virksomhed bedst kommer i gang. 2022 kan meget vel være det sidste år, hvor TikTok fortsat er nyt land. USA, England, Norge og Tyskland er allerede godt i gang, og i 2021 åbnede et Nordisk hovedkvarter i Stockholm.
Deltag i medierevolutionen.
Få opstartshjælp til TikTok
Jeg kan tilbyde en skræddersyet pakke til jeres virksomhed, som kan inkludere:
- Introduktions oplæg om TikTok
- Opstartsseminar for marketing
- Analyse af potentiale og sammenlignings grundlag/ konkurrenter
- Opstart af kanal
- Valg af metode og tilgang
- Sparring vedr. udvikling
- Hjælp til værtsudvælgelse
- Kontinuerlig support og rådgivning
- Og meget andet
Eva Fog Noer er Danmarks førende ekspert i det sociale medie Tik Tok. Hun har både øje for de kommercielle anvendelsesmuligheder og mindst lige så vigtigt de mulige sociale slagsider ved sådan et medie – fx ift. børns brug uden vejledning fra voksne.
I EGN har vi afviklet et stort medlemsarrangement om Tik Tok, hvor Eva var vores keynote. Hun gav tilhørerne en omfattende, lavpraktisk og inspirerende introduktion til platformen, der var det perfekte udgangspunkt for de mange i publikum, som havde brug for at tilegne sig et kvalificeret udgangspunkt for at vurdere, om Tik Tok var interessant for dem at satse på.
Eva udgiver løbende spændende artikler om sit felt og crowdsourcer også en liste over interessante danske virksomheder på Tik Tok. Hun er dygtig, vidende og rar at arbejde sammen med og får derfor mine varmeste anbefalinger.
I forbindelse med opstarten af InchByInch og under vores event Digital Fodbold Festival, havde Evas erfaring med TikTok meget stor værdi for os. Med vores målgruppe på 13-20-årige fodboldspillere, var TikTok et oplagt medie at være på. Efter analyse af potentialet og med Evas hjælp med at sætte vores konto op, finde vores første værter, blev der skabt det rette fundament og kendskab til vores fodboldapp InchByInch.
Eva Fog Noer har både stor indsigt i og viden om, hvordan TikTok fungerer og hvad der er platformens styrker ikke mindst når det handler om, hvorfor eller hvordan man som virksomhed kan brug platformen til at styrke brandfortællingen eller kendskabsgraden. Derudover er Eva en superdygtig formilder, der på en enkel og overskuelig måde får foldet sit budskab ud. På den måde gør hun det trygt at tage de første skridt ind i en ny verden.
Jeg var til EGNs webinar – “TikTok – et uforløst potentiale for danske virksomheder?”, hvor Eva Fog Noer tog os i gennem TikTok rejsen. Eva gav os et kortfattet, men præcis indblik i hvad TikTok er, og hvilke brugere der befinder sig på platformen.
Mine varmeste anbefalinger til Eva Fog Noer, hvis du skal i gang med den digitale rejse, og især overfor de unge og deres medier.
Hvem er jeg?
Som en af Danmarks førende eksperter i TikTok, kan jeg hjælpe jeres virksomhed i gang hurtigt og på jeres præmisser.
Siden udgangen af 2019 har jeg været på en opdagelses- og dannelsesrejse med mediet, som i 2020 blev til to rapporter. En med dansk fokus, og en med Norden, UK og USA inkluderet. De fås begge gratis her.
Slut 2020 blev TikTok for erhvervslivet inkluderet i min portefølje.
Min unikke blanding af forståelsen for TikTok, samt den unge målgruppe, gør det nemt for mig at navigere i samt formidle om hvordan mediet skal tilgås. Bl.a. har jeg et stort netværk blandt de unge TikTok influencers, som er en ny og spændende målgruppe indenfor marketing.