Når denne opgave er færdig, er tegnekurset faktisk færdigt men jeg fandt ud af at en del af børnene ikke havde lyst til at stoppe. De ville mere, så jeg fandt på to ekstra opgaver som hver især stiller nye krav men som samtidig er mere frie.
Opgave 4
Som tidligere nævnt bliver børnene langsomt introduceret til lag-på-lag og for/ mellem/ baggrund.
I opgave 4 skal de bruge denne viden.
Opgaven er, at de skal udtænke et billede som har baggrund og forgrund. Så vidt muligt må de meget gerne tilføje ekstra ting, altså ekstra lag. Det er individuelt.
Kravet om, at de skal udtænke opgaven på forhånd kræver en del mere af dem og sparker dem skridtet videre.
De skal fortælle mig hvilket element de ønsker at lave først, så jeg kan hjælpe dem med at holde styr på lagene og sikre, at de har gennemtænkt hvad de vil.
Indtil videre har blot 2 børn taget opgaven på sig, men jeg forventer langt flere vil tage den på sig inden efterårsferien.
Opgave 5
Dette er en meget fri opgave, hvor børnene kan bruge alt de har lært uden min videre indblanding.
Det er vel en slags status over hvad de nu kan, og en passende slutopgave på forløbet for de børn som virkelig ønsker at lære.
I skrivende stund er kun 1 barn begyndt på denne opgave.