Uofficielle lister over TikTok

Her finder du uofficielle liste over små og store danske erhverv, organisationer, skoler, medier, politikere og politiske partier der bruger TikTok.

Listen indsamles af Eva Fog Noer og opdateres løbende. Den kan nu følges på TikTok under https://www.tiktok.com/@tiktoklister.

Top 10 Virksomheder – 19/10/2022

Followers Likes
ECCO 911300 3600000
SkjernHaandbold 334100 14000000
FC Midtjylland 321600 4500000
Ibrahim Savas (ishojskorelaerer) 232500 3200000
NATURLI’ 211500 1200000
Mystery Makers 204500 22800000
Rains 198200 1000000
Red Bull Danmark 194500 2200000
Søstrene Grene 150600 1200000
Sarah/ nails4you2dk 144200 2000000

Top 10 Politikere – 19/10/2022

Followers Likes
Alex Vanopslagh 21800 35600
Erick Thürmer 11900 53400
Rosa Lund 8007 200200
Jakob Ellemann-Jensen 7571 55900
Politiker Dina Raabjerg, C 6201 45600
Sikandar Siddique 4649 55100
SAMIRA NAWA 3480 70800
Steffen W. Frølund 2663 49200
Søren Pape 1991 8238
Karina Lorentzen 1674 31100

Top 10 Partier – 19/10/2022

Followers Likes
Liberal Alliance 64400 1200000
Friegronne 7142 155400
Socialistisk Ungdomsfront 3928 89900
Nye Borgerlige 3086 16200
liberalungdom 3075 35900
Konservativ Ungdom 2625 53000
SF 2099 67500
Venstres Ungdom 1910 47800
Radikalevenstre 1799 14600
Dansk Folkepartis Ungdom 1276 14000

Top 10 Medier – 19/10/2022

Followers Likes
Natholdet 22800 376400
TV 2 SPORT 12000 383000
discovery+ Danmark 11900 257900
ekstrabladetdk 11800 227700
Vi Unge 11700 618900
Zetland 11500 62200
TV 2 PLAY 11000 207000
TV 2 ECHO 11000 197900
feminadk 4043 113200
skalafmDK 3950 57400

Hvem er jeg?

Som en af Danmarks førende eksperter i TikTok, kan jeg hjælpe jeres virksomhed i gang hurtigt og på jeres præmisser.

Siden udgangen af 2019 har jeg været på en opdagelses- og dannelsesrejse med mediet, som i 2020 blev til to rapporter. En med dansk fokus, og en med Norden, UK og USA inkluderet. De fås begge gratis her.
Slut 2020 blev TikTok for erhvervslivet inkluderet i min portefølje.

Min unikke blanding af forståelsen for TikTok, samt den unge målgruppe, gør det nemt for mig at navigere i samt formidle om hvordan mediet skal tilgås. Bl.a. har jeg et stort netværk blandt de unge TikTok influencers, som er en ny og spændende målgruppe indenfor marketing.

 

Eva Fog Noer på TikTok

I forbindelse med opstarten af InchByInch og under vores event Digital Fodbold Festival, havde Evas erfaring med TikTok meget stor værdi for os. Med vores målgruppe på 13-20-årige fodboldspillere, var TikTok et oplagt medie at være på. Efter analyse af potentialet og med Evas hjælp med at sætte vores konto op, finde vores første værter, blev der skabt det rette fundament og kendskab til vores fodboldapp InchByInch.

Daniel Laursen

CEO - co-founder, InchByInch

Eva Fog Noer har både stor indsigt i og viden om, hvordan TikTok fungerer og hvad der er platformens styrker ikke mindst når det handler om, hvorfor eller hvordan man som virksomhed kan brug platformen til at styrke brandfortællingen eller kendskabsgraden. Derudover er Eva en superdygtig formilder, der på en enkel og overskuelig måde får foldet sit budskab ud. På den måde gør hun det trygt at tage de første skridt ind i en ny verden.

Pia Brandt Halling

Kommunikations- og marketingsansvarlig, EVU • El- og VVS-branchens Uddannelsessekretariat

Jeg var til EGNs webinar – “TikTok – et uforløst potentiale for danske virksomheder?”, hvor Eva Fog Noer tog os i gennem TikTok rejsen. Eva gav os et kortfattet, men præcis indblik i hvad TikTok er, og hvilke brugere der befinder sig på platformen. 

Mine varmeste anbefalinger til Eva Fog Noer, hvis du skal i gang med den digitale rejse, og især overfor de unge og deres medier.

Pernille Kronholm Frie

Freelance marketing specialist, MarketingSpecialist.dk

da_DKDanish