UUV-dagsseddelDette blev ugen, hvor det endelig lykkedes mig at få MIG presset ind gennem sprækkerne i skolereformen.
Nøj, hvor er jeg træt.

For det første tog det dobbelt så meget forberedelsestid end jeg har på skemaet.
For det andet krævede det at tænke på teknikkerne før jeg satte dem sammen med målene.
Hvorfor?
Fordi målene er så mange!!

På vægge i klasser er der plancher op og ned, som viser mål efter mål efter mål….
Mål i dansk, engelsk, matematik osv. Vi bliver alle sammen lidt skøre, når vi hele tiden skal gøre os målene bevidste.
Jeg medgiver, at det visuelle aspekt af, at have målene synliggjort hele tiden gør det nemmere at huske, hvad man skal lære/ har lært. Der er bare så mange.

Så jeg har gjort, hvad jeg gør bedst. ‘Hacket’ skolereformen ved at tage mine kompetencer og så efterfølgende tilsat målene.
Det er den eneste måde jeg kan få det til at virke pt. Og børnene elsker det!

Fra, at have trætte, uinteresserede og urolige børn, har jeg i denne uge kun haft glade, engagerede og energiske børn.
Med et par undtagelser i starten, selvfølgelig, men jeg fik dem alle sammen med.
Mine 2. klasser skriger “ROBOTTER” og min 3. klasse “iPADS”, og midt i det organiserede kaos det giver står jeg og får en flig af mig igen.

da_DKDanish