Ideen med skolereformen er god, men praksis er langt fra mulig i dens oprindelige helhed.
Længere skoledage blev indført, så alle havde chancen for, at få større udbytte af læring.
Lektiecafeer og understøttende undervisning skulle give alle børn en mulighed for, at opleve anderledes undervisning samt have fri, når de så fik fri.
I maj var det ca. 2 år siden, at skolereformen indtrådte. Siden dens begyndelse, har jeg personligt mærket indvirkningen, og gennem flere indlæg gjort mit for, at fortælle om det.
Denne status var derfor nødvendig, for hvad var der så skete på de to år?
Det samme kan siges om lektiemængden.
Ideen var, at de skulle laves på skolen og derved give børnene fri til, at have fri.
Det modsatte er sket flere steder, hvor børnenes mængder af lektier overstiger de få timers lektiehjælp, som skolerne har tid og personale til.
Læs maj måneds Fessornyt på https://edulab.dk/files/fessornytmaj/index.html#/10/
Læs de andre indlæg og artikler på http://paedagonok.evafog.dk/tag/skolereform/