AlleTil forældreTil fagfolkRefleksioner

Første skoledag i det andet år

I dag tager alle mine kollegaer rundt om i landet hul på skolereformens andet år.

Den forgangne uge er blevet brugt til at finde tilbage på arbejde, indlede årets planlægning samt gøre klar til ungernes ankomst i dag. 

Reformens første år knækkede mange – mig selv inklusiv – og i år er det de nye og de standhaftige gamle, som bærer vores børns uddannelse og fritid.

De, som i et eller andet omfang fandt modellen eller stadig leder efter den. 

Med ny minister, implementering af regler der før var valgfrie samt hvad der ellers dukker op, er første skoledag stadig lidt af en gambling.

I hvert fald for de professionelle.

Så en kærlig hilsen til jer, som er fortsat i ‘feltet’.

Jeg gør mit bedste for, at hjælpe jer udefra!

Eva Fog Noer
Om forfatteren
Eva Fog Noer
Pædagog og digital formidler. Jeg har arbejdet med børn, unge og teknologi siden 2009 — i praksis, i klasseværelset og i de digitale rum, de voksne sjældent ser. Jeg formidler ud fra min praksisnære erfaring i både det pædagogiske og teknologiske.
Læs mere om migAlle indlæg

Comments

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *