I Medierne
Skrift, lyd og videoerAktiv siden 2014
Da jeg kastede mig ud i at arbejde med børn og teknologi, først som almen pædagog og siden som specialist og ekspert, fulgte medier med. Her er links til mange af de ting jeg har deltaget i, samt ting jeg selv har skrevet.
udvalgte
Interviews
15.06.2020 – Datasnak Podcast: Episode 89 TikTok
14.06.2020 – Techtopia Radio 4: Er TikTok god nok?
11.06.2020 – Go’ Aften Danmark TV2: Floyd George og TikTok
05.06.2020 – Berlingske: TikTok er dine børns bedste ven. Men under den kulørte overflade gemmer der sig en mørk historie
04.06.2020 – Radio Nova: Børns sprog på nettet med Eva Fog
26.05.2020 – Radio Loud morgen
25.05.2020 – Radio Nova Aftenklubben: TikTok, censur og problematiks indhold med Eva Fog
21.05.2020 – Radio Loud ALL CAPS: Vis mig din TikTok, og jeg kan fortælle hvem du er
15.10.2019 – Ekstra Bladet: Hånet på nettet: Fortnite kan give ‘kæmpe krise’
19.08.2019 – JEG HAR KÆMPET MED AT VÆRE ‘HENDE MED TEKNOLOGIEN’
12.03.2019 – Techsistens Talks: Eva Fog, kvinden bag DigiPippi
07.03.2019 – Dansk iværksætter udvalgt som global rollemodel for kvinder i IT og teknologi
02.03.2019 – Digitale Pippier: Teknologi for sjov – og alvor
18.01.19 – Kønskamp i it-branchen: “Til sidst sparkede pigerne mere røv end drengene”
10.10.2018 – Piger har brug for digitale rollemodeller
26.09.2018 – Elektronista: Podcast #316 Hvad skal vi med kødgryder, når vi har TechBBQ?
16.06.2018 – Giv de små piger en boremaskine
05.06.2018 – Datasnak; SAMDATA HK Podcast 06 2017
12.02.2018 – DR Viden: Er iPad’en godt legetøj eller “digital narko” for småbørn?
04.02.2018 – The DigiPippi Way | Eva Fog | Reach for change Lithuania
01.02.2018 – Magasinet IN februar 2018
12.12.2017 – TVSyd: Mobilforbud giver eleverne bedre sammenhold
03.11.2017 – DR Viden: Fakta-tjek: Gør mobilen børn stressede?
22.09.2017 – Deadline DR 2 – Debat om mobilforbud
21.08.2017 – Radio 24/7 programmet 55 minutter: Skal mobilen forbydes eller integreres i skolerne?
28.06.2017 – Ringsted.dk: Piger leger og lærer med ny teknologi
12.06.2017 – Folkeskolen.dk: DigiPippi skal lære pigerne at bruge it – uden drengene
05.06.2017 – SAMDATA podcast: Kommende generationer i en digitaliseret verden
02.06.2017 – Harddisken på P1: Hvorfor mangler kvinderne i IT-branchen?
23.05.2017 – Lokalbladet Ringsted: Digital workshop kun for piger
19.05.2017 – DAGBLADET/ SN.dk: Kønsopdelt undervisning i teknologi
25.04.2017 – Børn&Unge: TEMA: Begejstret eller kritisk
20.03.2017 – Midjyllands Avis: 25 piger lærte om YouTube
11.03.2017 – Deadline DR2: Digitalisering i folkeskolen
02.03.2017 – paed-it.dk: Læringsfestival 2017
23.02.2017 – Sæt strøm til læring Blog: (ANBEFALING) EN DIGITAL DAGLIGDAG AF EVA FOG
22.03.2017 – Midtjyllands Avis: 25 piger lærte om YouTube
08.01.2017 – Kommunernes Forening for Pædagogiske Læringscentre: Repportage fra PLC-konference
November 2016 – interview til bogen Teknologiens Testpiloter
05.11.2016 – Forældreintra Radio 24/7: Mobilens magt
17.09.2016 – Forældreintra Radio 24/7: Digital opdragelse
18.05.2016 – Elektronista Podcast: PODCAST #209 – PIPPI PIGER ER DIGIPIGER
14.03.2016 – Studentum.dk: Rollemodeller skal få kvinder tilbage i IT
11.10.2015 – Harddisken på P1: Vi vil have flere kvinder i tech
22.05.2014 – BUPL’s medlemsblad Børn&Unge: Inspiration – SFO-kreativitet på iPaden
22.05.2014 – BUPL’s medlemsblad Børn&Unge: Inspiration – SFO-kreativitet på iPaden
25.03.2015 – Coding Pirates web: Kærlighed til teknologien driver frivillig pirat frem
05.02.2015 – BUPL’s medlemsblad Børn&Unge: Brug børns medier til at snakke om terror
06.01.2014 – DoInk.com: Eva Fog From Denmark teaches children how to animate
Forfatter
18.05.2020 – TikTok – Musik, stemninger og skjulte algoritmer
22.02.2019 – DigiPippi: Vi skal have flere piger og kvinder i teknologiens verden
04.04.2018 – Alphabølgen: Spille spil eller spilde tid? Del 2
23.03.2018 – Matematikblog: Mobilen i skudlinjen
09.02.2018 – Alphabølgen: Spille spil eller spilde tid? Del 1
25.01.2018 – Alphabølgen: Børns data og vores forhold til dem
23.01.2018 – Information: Vi har svigtet med den digitale opdragelse
20.01.2018 – Matematikblog: Kan skærmtid forsinke små børns tale?
05.12.2017 – Alphabølgen: Når børn kommunikerer – multimodalt?
26.10.2017 – Alphabølgen: Mennesket og app’en
12.10.2017 – Alphabølgen: Er du tabt bag tavlen?
28.09.2017 – Alphabølgen: Youtube, We tube, they tube
14.09.2017 – Alphabølgen: Kvinder, hvad er det med den teknologi?
31.08.2017 – Alphabølgen Podcast #3: Bring Your Own Device
17.08.2017 – Alphabølgen Podcast #2: Er vi alle Cyborgs?
03.08.2017 – Alphabølgen Podcast #1: Dine, mine og vores nyheder
02.06.2017 – Harddisken på P1: Hvorfor mangler kvinderne i IT-branchen?
02.06.2017 – Harddisken på P1: Hvorfor mangler kvinderne i IT-branchen?
01. 06. 2017 – EDULab Matematikblog: Når mor og datter leger med tech
01. 06. 2017 – EDULab Matematikblog: Når mor og datter leger med tech
02.03.2017 – paed-it.dk: Læringsfestival 2017
20.12.2016 – KUBO: Give the kids the gift of digital literacy
06.12.2016 – KUBO: Why coding should not be taught as ‘THE Truth’
01.10.2016 – Fessornyt: 3D design – når alt pludseligt kan skabes
13.09.2016 – KUBO: Why eating virtual sand and being able to learn from it requires YOU — the adult
September 2016 – Fessornyt: Vores 3D virkelighed fra den spæde oprindelse
August 2016 – Fessornyt: Augmented Reality – et lag ovenpå verden
Juli 2016 – bogudgivelse: Robotten Rune – skyformer, citronmåner og lyskrummer
Juli 2016 – Fessornyt: Robotterne kommer!
01.06.2016 – Fessornyt: Poderne og koderne
01.06.2016 – Fessornyt: Poderne og koderne
01.05.2016 – Fessornyt: Status på folkeskolereformen
01.05.2016 – Fessornyt: Status på folkeskolereformen
04.04.2016 – Fessornyt: Piger og drenge har forskellig tilgang til IT og teknik
01.03.2016 – Fessornyt: Barnet og dets autentiske læremester – dig!
01.03.2016 – Fessornyt: Barnet og dets autentiske læremester – dig!
01.02.2016 – Fessornyt: Mobilen i skudlinjen
01.02.2016 – Fessornyt: Mobilen i skudlinjen
01.01.2016 – Fessornyt: Hvorfor mangler der kvinder i STEM?
01.01.2016 – Fessornyt: Hvorfor mangler der kvinder i STEM?