Uofficielle lister over TikTok
Her finder du uofficielle liste over små og store danske erhverv, organisationer, skoler, medier, politikere og politiske partier der bruger TikTok.
Listen indsamles af Eva Fog Noer og opdateres løbende. Den kan nu følges på TikTok under https://www.tiktok.com/@tiktoklister.
Top 10 Virksomheder – 19/10/2022
Followers | Likes | |
ECCO | 911300 | 3600000 |
SkjernHaandbold | 334100 | 14000000 |
FC Midtjylland | 321600 | 4500000 |
Ibrahim Savas (ishojskorelaerer) | 232500 | 3200000 |
NATURLI’ | 211500 | 1200000 |
Mystery Makers | 204500 | 22800000 |
Rains | 198200 | 1000000 |
Red Bull Danmark | 194500 | 2200000 |
Søstrene Grene | 150600 | 1200000 |
Sarah/ nails4you2dk | 144200 | 2000000 |
Top 10 Politikere – 19/10/2022
Followers | Likes | |
Alex Vanopslagh | 21800 | 35600 |
Erick Thürmer | 11900 | 53400 |
Rosa Lund | 8007 | 200200 |
Jakob Ellemann-Jensen | 7571 | 55900 |
Politiker Dina Raabjerg, C | 6201 | 45600 |
Sikandar Siddique | 4649 | 55100 |
SAMIRA NAWA | 3480 | 70800 |
Steffen W. Frølund | 2663 | 49200 |
Søren Pape | 1991 | 8238 |
Karina Lorentzen | 1674 | 31100 |
Top 10 Partier – 19/10/2022
Followers | Likes | |
Liberal Alliance | 64400 | 1200000 |
Friegronne | 7142 | 155400 |
Socialistisk Ungdomsfront | 3928 | 89900 |
Nye Borgerlige | 3086 | 16200 |
liberalungdom | 3075 | 35900 |
Konservativ Ungdom | 2625 | 53000 |
SF | 2099 | 67500 |
Venstres Ungdom | 1910 | 47800 |
Radikalevenstre | 1799 | 14600 |
Dansk Folkepartis Ungdom | 1276 | 14000 |
Top 10 Medier – 19/10/2022
Followers | Likes | |
Natholdet | 22800 | 376400 |
TV 2 SPORT | 12000 | 383000 |
discovery+ Danmark | 11900 | 257900 |
ekstrabladetdk | 11800 | 227700 |
Vi Unge | 11700 | 618900 |
Zetland | 11500 | 62200 |
TV 2 PLAY | 11000 | 207000 |
TV 2 ECHO | 11000 | 197900 |
feminadk | 4043 | 113200 |
skalafmDK | 3950 | 57400 |
Hvem er jeg?
Som en af Danmarks førende eksperter i TikTok, kan jeg hjælpe jeres virksomhed i gang hurtigt og på jeres præmisser.
Siden udgangen af 2019 har jeg været på en opdagelses- og dannelsesrejse med mediet, som i 2020 blev til to rapporter. En med dansk fokus, og en med Norden, UK og USA inkluderet. De fås begge gratis her.
Slut 2020 blev TikTok for erhvervslivet inkluderet i min portefølje.
Min unikke blanding af forståelsen for TikTok, samt den unge målgruppe, gør det nemt for mig at navigere i samt formidle om hvordan mediet skal tilgås. Bl.a. har jeg et stort netværk blandt de unge TikTok influencers, som er en ny og spændende målgruppe indenfor marketing.
I forbindelse med opstarten af InchByInch og under vores event Digital Fodbold Festival, havde Evas erfaring med TikTok meget stor værdi for os. Med vores målgruppe på 13-20-årige fodboldspillere, var TikTok et oplagt medie at være på. Efter analyse af potentialet og med Evas hjælp med at sætte vores konto op, finde vores første værter, blev der skabt det rette fundament og kendskab til vores fodboldapp InchByInch.
Eva Fog Noer har både stor indsigt i og viden om, hvordan TikTok fungerer og hvad der er platformens styrker ikke mindst når det handler om, hvorfor eller hvordan man som virksomhed kan brug platformen til at styrke brandfortællingen eller kendskabsgraden. Derudover er Eva en superdygtig formilder, der på en enkel og overskuelig måde får foldet sit budskab ud. På den måde gør hun det trygt at tage de første skridt ind i en ny verden.
Jeg var til EGNs webinar – “TikTok – et uforløst potentiale for danske virksomheder?”, hvor Eva Fog Noer tog os i gennem TikTok rejsen. Eva gav os et kortfattet, men præcis indblik i hvad TikTok er, og hvilke brugere der befinder sig på platformen.
Mine varmeste anbefalinger til Eva Fog Noer, hvis du skal i gang med den digitale rejse, og især overfor de unge og deres medier.