Det har hele tiden ligget i kortene, at danske virksomheder og organisationer skulle finde vej til TikTok. I den nye opdatering af listen, er vi nu nået til 600.
Med et voksende publikum i 16-35-års alderen, burde det for mange erhvervsdrivende være en naturlig udvidelse af deres SoMe strategi. TikTok er dog fortsat skræmmende og fremmed land for mange større virksomheder. Ikke desto mindre tog Dansk Erhvervs Digital Handel de første spæde skridt på deres medlemmers vegne i starten af april. Det er ikke blevet til mere end en video, men forhåbentlig kommer der mere.
Forlystelsesparter og turistorganisationerne har for alvor satset på TikTok de forgangne 6 måneder. I en artikelserie på Turisme.nu tages man bag kulissen hos Faarup Sommerland, Djuurs Sommerland samt VisitAarhus og deres metoder. Også fagforeninger samt politiske organisationer har taget platformen til sig.
Som Mediet Markedsføring skrev i marts. er fagforeningen Krifa stormet frem og på en måned fået over 30.000 følgere. Blandt de politiske partier er Liberal Alliance en af de største med over 16.000 følgere.
En anden kategori der klarer sig godt på TikTok, er køreskoler. Den største på nuværende tidspunkt er kontoen Trafikkaerlighed.dk, der med 71.000 følgere ligger et godt stykke foran nr. 2 – kontoen ishojskorelaerer som har 47.000 følgere.
Sidst, men ikke mindst, er ungdomsuddannelserne også kommet godt med. Efterskoler som Tirstrup Idrætsefterskole, erhvervsskoler som UC Holstebro, samt gymnasier som Ørestad Gymnasium har taget TikTok til sig.